SUPPLEMENT VITAMIN E BOLEH SEBABKAN KANSER?

Hai semuaa.. Bagaimana dengan hari anda harini?

Semlm saya dapat sms dari one of my loyal customer, Pn Amira.. dia MMS ke saya gbr dibwh ni "Supplemen Vitamin E boleh sebabkan kanser".. Dia tanya.. "cemana ni kak Cery.. cuak ni. saya hari2 mkn supplemen Shaklee ni"..Saya sengih je.. Itu pentingnya ilmu dalam apa jua yg kita mkn dan kita lakukan .. Bukan sekadar tiru2an... hhe.. Saya reply SMS dia.. saya jwb.."Haah.. mmg boleh sebabkan kanser, bukan confirm kanser....tapi jgn risau .. Vitamin E Shaklee adalah dari sumber semulajadi.. bla bla bla"

Sbb tu artikel tu tajuknya boleh.. bukan dia kata confirm kanser kalau mkn vitamin E.. Maksudnya kalau kita tak ikut guideline dlm memilih Vitamin E tak mustahil ia boleh membawa mudarat kepada badan... I'm not talking about jenama disini.... Bukan saya kata kene beli jenama Shaklee.. eh tidak... Anda bebas nak beli jenama apa.. as long pastikan ikut garis panduan dibwh ( Ia hasil tulisan Dr Bruce miller).. tidak memihak mana2 jenama..

Basically antara garis panduan utk memilih Vitamin E adalah:
1. Pilih Vitamin E yg bersumber semulajadi ( boleh lihat pada label.. ada huruf d kecil (d-alfa tocoferol) menunjukkan ia sumber semulajadi. satu huruf 'l' or 'dl' menunjukkan ia sumber tiruan or kimia)
2. Cari perkataan mixed tocopherol dlm label
3.Pilih Vit E yg berserta selenium

Dr ni tulis.. sumber semulajadi adalah lebih baik kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber kimia/tiruan 
_______________________
Seperti saya... saya pilih jenama Shaklee sebab ia memenuhi garis panduan di atas...Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli .Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast]..Saya utarakan post ni hari ini, memandangkan bulan ni Vitamin E hot stuff bulan ini dan sbb tu saya nak semua org tahu ttg ni.. .alang2 harga best.. why dont u all grab 1.. baik dapatkan yg terbaik utk anda dan pasangan anda .kannnn Lepas ni anda balik dan belek botol Vitamin E anda.. Adakah memenuhi garis panduan di atas.. ..:-) ..Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana [ dalam pasaran] tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar.....



Adakah kerana hendak jimat hari ini anda menanggung risiko yang besar kemudian hari?


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

Email : linda_najib83@yahoo.com.my
SMS/ WhatsApp :   017 238 4465

linda najib

Mama kpd dua org hero, isteri kpd suami yg soleh dan penyayang, anak kpd bonda dan ayahdanda yg ohsem dan ingin menjadi..kaya, berjaya, jutawan, hartawan, dermawan yang solehah..amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan